Vizuális asszociáció

Sokszor nehezen találjuk a megfelelő szavakat, főleg ha a brandet kell jellemezni. Ilyenkor használj játékos eszközt, módszert, mint például a brandguide-kártyapaklit vagy ezt a feladatot.

Vannak, akik könnyebben fejezik ki magukat képekben, és lekerül ilyenkor róluk a teljesítménykényszer. Azért szeretjük ezt a feladatot a zwoelfben, mert nagyon sok olyan információ kigurul a személyiséget illetően, ami finomíthat a briefen, és a designereknek is hasznos.

Az egyik kedvenc asszociációnk: „Nem vagyunk pillangók! Nagyon szépek messziről, de láttál már pillangófejet felnagyítva?! Ewww!”

Hogyan kell csinálni?

  1. Készülj elő, válogasd ki a képeket előre. Mi a zwoelfnél egy témában általában 9-12 képet mutatunk, és egy workshopra 2 témát viszünk. A témák lehetnek autók, állatok, italok, ételek, bármi, ami diverz és karakteres.

    Tipp: Képeket kereshetsz az Unsplash, Pexels oldalakon vagy a Google- képkeresőben.

  2. Minden résztvevő válasszon 5 olyan képet, ami szerinte jellemzi a brandet. Majd válasszon 3 olyan képet is, ami biztosan nem.

    Tipp: Mindenkit nyugtass meg, hogy nincs a képekhez rendelt megfeleltetési rendszer, arra vagy kíváncsi, hogy kinek mit jelent az adott kép. Ez teljesen egyéni, és minden ember esetében eltérő.

  3. Mindenki mondja el, hogy melyik képeket választotta és miért. Az elhangzott jelzőket bontsátok ki, pontosan értsd meg, ki mire gondol.

    Tipp: Ha valaki olyan képre mondja, hogy igen, amire más azt mondta, hogy nem, és emiatt elbizonytalanodik, nyugtasd meg: mindenkinek mást jelentenek a képek, és ez nem baj.

  4. Szintetizáláskor az itt kapott információk alapján állíts fel ellentétpárokat, vagy találd meg a brandszemélyiséget a 🃏 Jungi archetípusok kártya segítségével.

Tipp: Amikor melléknevekkel, fogalmakkal dolgozol egy feladatban, mindig hagyd, hogy kifejtsék a résztvevők, nekik mit jelent az az adott szó, fogalom. Meg fogsz lepődni az interpretációk sokszínűségén!

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?