Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
On this page
  • A kategória kártyái a TOOLBOXban
  • Elmélyülnél a témában?

Was this helpful?

CÉLKÖZÖNSÉG

PreviousÉrték, elv viselkedésNextA szörnyű ügyfél profilja

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Ha mindenkihez szólsz, akkor igazából senkihez sem. Ezért is fontos, hogy pontosan meg tudd határozni, hogy ki/kik a célközönséged.

Mit jelent?

Olyan alapvető elvek, etikai normák és jellemző tulajdonságok, amelyek meghatározzák egy brand személyiségét és kultúráját. Ezek az értékek azok a mércék, Meghatározott csoport vagy piaci szegmens, amelyre egy brand fókuszálja a kommunikációját. A célközönség igazából nem egy létező csoport, inkább csak az azonos jellemzőkkel, igényekkel, preferenciákkal vagy viselkedéssel rendelkező emberek halmaza, akik potenciálisan érdeklődhetnek a brand iránt.

Mire jó?

A megfelelően meghatározott célközönség segít a brandeknek célzottabb üzeneteket, kommunikációt létrehozni, így csak azokhoz szól az adott brand, akiket érdekel, illetve így hatékonyabban érheti el a potenciális célközönséget.

Mikor érdemes foglalkozni vele?

A célközönség változhat, ha változik a brand terméke vagy szolgáltatása a piacon bekövetkező változások vagy a brand stratégiájának függvényében. Ezért fontos, hogy a brandek időről időre foglalkozzanak a célközönségükkel, hogy a változásokhoz alkalmazkodjanak.

Mivel függ össze?

Alapvetően a termékkel vagy szolgáltatással és a piaci helyzettel függ össze, hogy pontosan ki célközönség. De nagyban befolyásolja a brand mélyebb rétege is, így az üggyel, a vízióval és az értékekkel is összefügg.

A kategória kártyái a TOOLBOXban

Elmélyülnél a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

🎯
Tovább a shopba
Cover

A szörnyű ügyfél profilja

Ezzel a módszerrel intuitívan, gyorsan és túlagyalás nélkül fogalmazhatjuk meg a brand értékeit.

Cover

Célközönség-mátrix

Hogy megértsük a brand közönségét, meg kell ismerni az indíttatásaikat.

Cover

A célközönség típusai

A brand a „vágyott célközönséghez” kell szóljon, a többiek csak utánuk jönnek!

Cover

Empátia-térkép

Soha nem a vásárlás aktusa az igazán érdekes, hanem a mögötte meghúzódó motiváció.