Célközönség-mátrix

Unod már a brandinggel kapcsolatos kérdéssorokat, vágysz valami izgalmasabb eszközre, ami segít a brand alapjainak kidolgozásában?

Donald Miller szerint a branding célja az kellene legyen, hogy minden potenciális vevő pontosan értse, hová szeretnénk őt eljuttatni. Ezt pedig nem tudjuk mi sem, amíg nem ismerjük meg a céljaikat, problémáikat, vágyaikat és a hatást, amit rájuk gyakorolunk.

Tipp: Használd a 🃏 Brandaudit kártya szerint összegyűjtött ügyfélvisszajelzéseket, hogy mélyebb betekintést nyerj.

Hogyan kell csinálni?

  1. A lenti ábra közepére írd fel a legnagyobb vásárlói csoport jellemzőit (most még elnagyoltan).

    👉 Mi a neve, mik a demográfiai jellemzői (nem, korosztály, pénzügyi helyzet stb.)

  2. Gyűjtsétek össze a céljaikat, törekvéseiket, amiket el szeretnének érni és kapcsolódnak a kínált termékhez, szolgáltatáshoz. Soroljatok fel annyi célt, amennyit tudtok 5 percen belül. Itt inkább a mennyiség számít, később ki fogjuk húzni a nem releváns vagy nem teljesen valid tételeket.

  3. Gyűjtsétek össze a problémáikat az alábbi kérdések segítségével:

    👉 Mik azok a problémák, amikkel meg kell küzdenie a vásárlóidnak, mielőtt megkapják, amit akarnak?

    👉 Mik a fájdalompontok és fő kihívások?

  4. Gyűjtsétek össze, hogy a fenti problémák milyen érzelmi hatást váltanak ki.

    👉 Mitől tartanak ezek miatt a problémák miatt?

    👉 Milyen érzelmeken, érzéseken mennek keresztül?

  5. Végül gyűjtsétek össze a vágyaikat.

    👉 Mi lenne a vágyott élmény?

    👉 Mi az ellentéte a felsorolt problémáknak és félelmeknek?

  6. Karikázzátok be a legfontosabbakat a felsoroltak közül, majd mondatokat formálva belőlük mutasd be a célközönséget pár rövid mondatban.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?