Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
  1. CÉLKÖZÖNSÉG

Célközönség-mátrix

Unod már a brandinggel kapcsolatos kérdéssorokat, vágysz valami izgalmasabb eszközre, ami segít a brand alapjainak kidolgozásában?

PreviousA szörnyű ügyfél profiljaNextA célközönség típusai

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Donald Miller szerint a branding célja az kellene legyen, hogy minden potenciális vevő pontosan értse, hová szeretnénk őt eljuttatni. Ezt pedig nem tudjuk mi sem, amíg nem ismerjük meg a céljaikat, problémáikat, vágyaikat és a hatást, amit rájuk gyakorolunk.

Tipp: Használd a 🃏 Brandaudit kártya szerint összegyűjtött ügyfélvisszajelzéseket, hogy mélyebb betekintést nyerj.

Hogyan kell csinálni?

  1. A lenti ábra közepére írd fel a legnagyobb vásárlói csoport jellemzőit (most még elnagyoltan).

    👉 Mi a neve, mik a demográfiai jellemzői (nem, korosztály, pénzügyi helyzet stb.)

  2. Gyűjtsétek össze a céljaikat, törekvéseiket, amiket el szeretnének érni és kapcsolódnak a kínált termékhez, szolgáltatáshoz. Soroljatok fel annyi célt, amennyit tudtok 5 percen belül. Itt inkább a mennyiség számít, később ki fogjuk húzni a nem releváns vagy nem teljesen valid tételeket.

  3. Gyűjtsétek össze a problémáikat az alábbi kérdések segítségével:

    👉 Mik azok a problémák, amikkel meg kell küzdenie a vásárlóidnak, mielőtt megkapják, amit akarnak?

    👉 Mik a fájdalompontok és fő kihívások?

  4. Gyűjtsétek össze, hogy a fenti problémák milyen érzelmi hatást váltanak ki.

    👉 Mitől tartanak ezek miatt a problémák miatt?

    👉 Milyen érzelmeken, érzéseken mennek keresztül?

  5. Végül gyűjtsétek össze a vágyaikat.

    👉 Mi lenne a vágyott élmény?

    👉 Mi az ellentéte a felsorolt problémáknak és félelmeknek?

  6. Karikázzátok be a legfontosabbakat a felsoroltak közül, majd mondatokat formálva belőlük mutasd be a célközönséget pár rövid mondatban.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

🎯
Tovább a shopba
A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.