Empátia-térkép

Soha nem a vásárlás aktusa az igazán érdekes, hanem a mögötte meghúzódó motiváció. Ennek megértéséhez legtöbbször a perszónákat és az  empátiatérképet használjuk.

Az empátiatérkép egy vizualizációs eszköz. Célja, hogy közös nevezőre hozza a csapatot az ügyféligények megértésében, és hogy segítse a döntéshozatalt. Mindannyian összetett emberek vagyunk, a térkép segítségével fény derülhet érzelmi ellentmondásokra, összetett dinamikákra.

Hogyan kell csinálni?

  1. Rajzold fel a lenti ábrát. A részek kitöltése előtt beszéljétek meg a következőket:

    👉 Mi a scope, melyik ügyfélperszónára koncentráltok? (Ha többre, akkor mindegyikhez külön térképet készítsetek.)

    👉 Már összegyűjtött, ügyfelekkel kapcsolatos információk.

  2. A Mit mond? rész tartalmazza a kutatásból kigyűjtött, fogyasztó által kimondott idézeteket.

    👉 „Megbízhatót szeretnék, ez fontos számomra.”

    👉 „Nem igazán értem az üzeneteket.”

  3. A Mit gondol? rész tartalmazza a fogyasztó gondolatait az átélt élmény közben. Ide kerülnek azok az információk, amiket verbálisan nem fejez ki, de amik láthatóak, hallhatóak. (pl.: Ideges lesz, csóválja a fejét, telefonban szaporábban lélegzik, stb.).

    👉 „Ez iszonyat idegesítő, ez aztán az élmény!”

    👉 „A reklámban fűt-fát ígérnek, de személyesen nem azt a minőséget tapasztalom.”

  4. A Mit csinál? rész tartalmazza a tetteket. Mi az, amit ténylegesen tesz a felhasználó?

    👉 Panaszt tesz, leiratkozik a szolgáltatásról

    👉 Több helyről is ajánlatot kér és összehasonlítja a díjakat

  5. A Mit érez? rész foglalkozik az ügyfél érzelmi állapotával, egy melléknévből és egy rövid mondatból áll az információ. Mi aggasztja az ügyfelet? Mitől lesz izgatott?

    👉 Zavarodott: túl sok egymásnak ellentmondó vagy hiányos üzenetet lát a brandről

    👉 Aggódik: nem jó terméket választott

Fontos! Az empátiatérképpel valószínűleg mint UX-es eszközzel találkoztok többször, de használható a branddel kapcsolatos élmények feltérképezéséhez is.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?