Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
On this page
  • A kategória kártyái a TOOLBOXban
  • Elmélyülnél a témában?

Was this helpful?

BRANDSZEMÉLYISÉG

PreviousEmpátia-térképNextKoktélparti

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Jó, ha meg tudjuk határozni a brand személyiségét, hiszen akkor mindent ennek megfelelően tudunk hangolni, legyen az kommunikáció, hangnem vagy vizuális arculat.

Mit jelent?

A brand emberi tulajdonságainak és jellemzőinek megtestesítésére utal. A márkaszemélyiség egy metaforikus eszköz, ami segít a brandet olyan tulajdonságokkal és jellemzőkkel felruházni, amelyek az emberekkel való azonosulást és kapcsolódást célozzák. Ezáltal a márkaszemélyiség segít a fogyasztók számára a brand azonosításában és az érzelmi kötődés kialakításában.

Mire jó?

Segít a brandnek olyan jellemzőket és értékeket mutatni a kommunikációban, amelyek vonzóak a célközönség számára. A brandet emberi tulajdonságokkal ruházza fel, ilyen lehet például a fiatalosság, a megbízhatóság, a kreativitás, az elegancia vagy a humor. Segíti a pozicionálást, a megkülönböztethetőséget, előtérbe helyezi a márkatudatosságot, és erősíti a márkahűséget.

Mikor érdemes foglalkozni vele?

Érdemes minél korábban a brand személyiségét megvizsgálni, kutatni. Új brand esetén egy első alapot kialakítani, rebranding esetén megnézni, hogy mennyire hiteles, mennyire rezonál az adott célközönség a meglévő személyiségre. Ha nem foglalkozunk vele, akkor is van személyisége egy brandnek, csak akkor nem tudatosan formáljuk.

Mivel függ össze?

Kulcstényező, hogy miként szólal meg, mit mond és milyen vizuális formában jelenik meg az üzenete, így kihat a teljes kommunikációra. A brand értékeiből fakad és főleg a pozicionálásra hat.

A kategória kártyái a TOOLBOXban

Elmélyülnél a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

🎭
Tovább a shopba
Cover

Személyiségspektrum

„Lődd be a személyiségjegyek hangsúlyát a személyiségspektrum segítségével.

Cover

Koktélparty

Engedd el a túl nagy komolyságot és „csavard fel” a brandszemélyiséget ezzel a játékos feladattal!

Cover

Vizuális asszociáció

Sokszor nehezen találjuk a megfelelő szavakat, főleg ha a brandet kell jellemezni. Ilyenkor használj játékos eszközt, mint például ezt a feladatot.

Cover

Jungi archetípusok

A márkaépítés során kiemelkedő szerepet kap a 12 jungi archetípus.

Cover

Aaker-dimenziók

Ha a jungi archetípusok túl nagy falat, jó gyakorlóterep lehet az öt Aaker-dimenzió a brand személyiségének leírásához.