Reasons to believe

A logikai érvelés egyszerű szerkezeti felépítése: „állítás-állítás-konklúzió”. Pl.: Minden hal a vízben él (1. állítás). A tonhal egy hal (2. állítás). Tehát a tonhal vízben él (konklúzió).

A pozicionálás során az ügyfél felé kommunikált előny a konklúzióra épül, amiket két, azt támogató állítás előz meg. Emiatt a „reasons to believe”, azaz hogy miért higgyenek nekünk az ügyfelek, soha nem a konklúzió, hanem az előtte való állítások. Ráadásul elég belőlük kettő is, nem kell bizonygatni.

Hogyan kell csinálni?

A brandinghez használható állítások 4 típusa:

  1. Folyamattámogatás: Vizsgáld meg, mitől működik a terméked, szolgáltatásod másképp. Nézd meg, mit teszel máshogy, mint a többiek a folyamataidon belül. Ha ez megvan, azt is listázd, hogy milyen hozzáadott értéket ad a terméked és a folyamatod.

  2. Termékerősségek: Van-e olyan összetevő, aminek a használata jobbá, különlegesebbé tesz? Van-e olyan folyamat vagy összetevő, ami miatt biztonságosabb a terméked, mint a többieké?

  3. Ajánlás: Kik azok a szakértők a területeden, akiknek számít a véleménye, kik tudnak téged hitelesen képviselni? Kik azok a korábbi ügyfelek, akiknek segített a termék, szolgáltatás és „bizonyítékként” szolgálhatnak?

  4. Viselkedési eredmények: Vannak-e klinikai, szakági teszteredmények? Gyűjts előtte-utána tanulmányokat.

    Ahogy az ügyfél felé kommunikált előnyök listáját szűkíted, ne felejtsd el az ő szemüvegén keresztül nézni az állításokat. Van-e olyan pont, ahol erősítésre szorul az állítás? Ha találsz ilyen pontot, használd a négy fenti típus közül a legjobban odaillőt!

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?