Brandexperience

A branddel összhangban lévő minőségi élmény létrehozásához tudnunk kell néha a teljes képet nézni, majd rögtön utána a részleteket. Ez a kártya segít megérteni ezt a többrétegű megközelítést.

Az egyik legnagyobb kihívás a service designban, hogy különböző fókuszú szinteken, különböző pozícióban lévő partnerekkel dolgozunk együtt. Egy jó service designer für-ge és gyorsan vált a „teljes kép” és a részletekbe menő analízis között.

A brandélmény tervezése óriási feladat, a legtöbb, amit tehetünk, hogy megértjük, hogyan navigáljunk a különböző szintek között úgy, hogy segítsük a megértést a szervezeti egységek között, és együttműködjünk a különböző területek szakértőivel.

Hogyan kell csinálni?

Vázold fel az érintkezési pontokat, ne felejtsd el, hogy ezek nem csak digitálisak, minden alkalom egy érintkezési pont, amikor a fogyasztók interakcióba lépnek a branddel.

  1. Használhatóság: az érintkezési ponttal való interakció által okozott konkrét élmény (pl. mennyire könnyű használni az adott felületet). Gondold át, hogy a korábban felvázolt érintkezési pontokon milyen élmények érik a vevőt. Tartsd észben, hogy az is használhatósági élmény, ha nem érnek el telefonon.

  2. Ügyfélélmény: az élmény egésze azon „feladatok” során, amiket az ügyfél végrehajt az adott érintkezési ponttal való interakcióban. Módszerek: UX design, drótvázak, mockupok, információs architektúra, prototípusok és tesztelés, kutatás.

  3. Szolgáltatási stratégia: az ajánlatra vonatkozó stratégia, beleértve az értékajánlatot és a támogatási modellt. Merrefelé szeretnénk fejleszteni a szolgáltatást? Hogyan jutunk el a kívánt állapotig? Módszerek: értékajánlat canvas, service concept canvas, szolgáltatási stratégia és roadmap, kutatás.

  4. Üzleti stratégia: Az üzleti stratégia hatással van a szolgáltatási stratégia elemeire, implementálható változtatásokra. Bár erre a szintre ritkán van befolyásunk, támogatókat mindig lehet és kell is keresni a döntéshozói körön belül. Így érthetjük meg, hogy az adott szolgáltatás hogyan illik az üzleti ajánlatok nagyobb rendszerébe. Módszerek: stratégiai tervezés, szervezeti stratégia, service ecosystem mapping, KPI-ok, piackutatás.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?