Személyiségspektrum

„Lődd be” a személyiségjegyek hangsúlyát a személyiségspektrum segítségével.

A brand személyisége leírható melléknevek halmazával, melyekhez társul a vizuális megjelenés, ami támogatja az üzenetet. Izgalmas, amikor a személyiségjegyeket elkezdjük közelebbről vizsgálni, az egyiket „lecsavarni”, a másikat pedig picit jobban erősíteni, hogy igazán megkülönböztethető és a célcsoport által szerethető brandszemélyiséget keltsünk életre.

Tipp: Hasznos, ha van a tarsolyodban pár érzékletes példa a különböző személyiségű brandekre. Azt egyből érezzük, hogy a Lego és a Microsoft két elég eltérő karakter, igaz?!

Hogyan kell csinálni?

  1. A lenti ábrához hasonlóan határozd meg az adott brand esetében releváns ellentétpárokat, vagy azokat a személyiségjegyeket, amikre kifejezetten kíváncsi vagy. Rajzold fel a spektrumot!

  2. Magyarázd el a csoportnak a feladatot: minden melléknévpár esetében a két szélsőérték között keressük a brand számára leghitelesebb értéket.

  3. Ha rebrandingprojektről van szó, érdemes először bejelölni, hogy hol van most a brand, és a leendő brandszemélyiségében ehhez képest milyen hangsúlyt kapnak a felsorolt jegyek.

  4. Ne ijedj meg, ha a résztvevők nem értenek egyet a személyiségjegyeket illetően. Ez jó lehetőség arra, hogy megnézd, ki hogyan tekint a brandre és feltárj összetett információkat is.

Tipp: Amikor melléknevekkel, fogalmakkal dolgozol egy feladatban, mindig hagyd, hogy kifejtsék a résztvevők, nekik mit jelent az az adott szó, fogalom. Meg fogsz lepődni az interpretációk sokszínűségén!

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?