Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
  1. BRANDSZEMÉLYISÉG

Személyiségspektrum

„Lődd be” a személyiségjegyek hangsúlyát a személyiségspektrum segítségével.

PreviousKoktélpartiNextAaker-dimenziók

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

A brand személyisége leírható melléknevek halmazával, melyekhez társul a vizuális megjelenés, ami támogatja az üzenetet. Izgalmas, amikor a személyiségjegyeket elkezdjük közelebbről vizsgálni, az egyiket „lecsavarni”, a másikat pedig picit jobban erősíteni, hogy igazán megkülönböztethető és a célcsoport által szerethető brandszemélyiséget keltsünk életre.

Tipp: Hasznos, ha van a tarsolyodban pár érzékletes példa a különböző személyiségű brandekre. Azt egyből érezzük, hogy a Lego és a Microsoft két elég eltérő karakter, igaz?!

Hogyan kell csinálni?

  1. A lenti ábrához hasonlóan határozd meg az adott brand esetében releváns ellentétpárokat, vagy azokat a személyiségjegyeket, amikre kifejezetten kíváncsi vagy. Rajzold fel a spektrumot!

  2. Magyarázd el a csoportnak a feladatot: minden melléknévpár esetében a két szélsőérték között keressük a brand számára leghitelesebb értéket.

  3. Ha rebrandingprojektről van szó, érdemes először bejelölni, hogy hol van most a brand, és a leendő brandszemélyiségében ehhez képest milyen hangsúlyt kapnak a felsorolt jegyek.

  4. Ne ijedj meg, ha a résztvevők nem értenek egyet a személyiségjegyeket illetően. Ez jó lehetőség arra, hogy megnézd, ki hogyan tekint a brandre és feltárj összetett információkat is.

Tipp: Amikor melléknevekkel, fogalmakkal dolgozol egy feladatban, mindig hagyd, hogy kifejtsék a résztvevők, nekik mit jelent az az adott szó, fogalom. Meg fogsz lepődni az interpretációk sokszínűségén!

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

🎭
Tovább a shopba
A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.