SWOT analízis

A SWOT-analízis holisztikus szemléletmódja segít, hogy ne vessz el a részletekben. Használd hosszú távú döntések meghozatala vagy új termék bevezetése előtt.

A jó SWOT-analízisnek mindig határozott fókusza van (pontosan tudjuk, hogy mit vizsgálunk: A teljes brandet? Egy terméket?), és részlegeken átívelő csapat készíti el.

Hogyan kell csinálni?

  1. Rajzold fel a SWOT-táblát, maradj rendezett, ne siess, legyetek alaposak, de maradjatok reálisak!

  2. Gyűjtsétek össze a brand erősségeit: küldetés, önazonos-e a brand, területek, ahol kimagaslóan teljesít, brandelemek amikre rezonál a célközönség.

  3. Gyűjtsétek össze a brand gyengeségeit: brandstratégia hiánya, nem önazonos brandelemek, márkaígéretek, amiket nem vált valóra a brand, üzenetek, amelyek nem érik el a célcsoportot.

  4. Gyűjtsétek össze a lehetőségeket: niche, amit betölthet, ügy, trend, amire reagálhat a brand, a versenytársakénál jobb termék vagy szolgáltatás.

  5. Gyűjtsétek össze a veszélyeket: olyan események, trendek, amik negatív fényben tüntethetik fel a brandet, versenytárs, aki hitelteleníteni próbál.

  6. Ne tedd a fiókba! Emlékeztesd a résztvevőket, hogy érdemes később is foglalkozni az eredményekkel, priorizálni a témákat, egyértelmű teendőket meghatározni!

Tipp: A SWOT-analízis inkább a szűkebb környezetre fókuszál. Megvizsgálnád a tágabb környezetet is? Szuper, hogy alapos vagy! Segítségedre lehet a PESTLE-analízis kártya.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?