Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
On this page
  • ❓KONTEXTUS KÁRTYÁK
  • 👁️ ÜGY & JÖVŐKÉP KÁTYÁK
  • 🚀 KÜLDETÉS KÁRTYÁK
  • 💎 ÉRTÉKEK KÁRTYÁK
  • 🎯 CÉLKÖZÖNSÉG KÁRTYÁK
  • 💂‍♂️ BRANDSZEMÉLYISÉG KÁRTYÁK
  • 📍 POZICIONÁLÁS KÁRTYÁK
  • 📖 STORYTELLING KÁRTYÁK
  • 🌟 ÉLMÉNYTERVEZÉS KÁRTYÁK
  • 🌟 TECHNIKÁK KÁRTYÁK
  • Mi van egy kártyán?
  • Milyen kártyák vannak?
  • ❓KONTEXTUS KÁRTYÁK
  • 👁️ ÜGY & JÖVŐKÉP KÁTYÁK
  • 🚀 KÜLDETÉS KÁRTYÁK
  • 💎 ÉRTÉKEK KÁRTYÁK
  • 🎯 CÉLKÖZÖNSÉG KÁRTYÁK
  • 💂‍♂️ BRANDSZEMÉLYISÉG KÁRTYÁK
  • 📍 POZICIONÁLÁS KÁRTYÁK
  • 📖 STORYTELLING KÁRTYÁK
  • 🌟 ÉLMÉNYTERVEZÉS KÁRTYÁK
  • 🌟 TECHNIKÁK KÁRTYÁK

Was this helpful?

  1. Toolbox. Brandstratégiához.

Az TOOLBOX összes kártyája

PreviousMi az a TOOLBOX?NextKONTEXTUS

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

❓

👁️

🚀

🌟 TECHNIKÁK KÁRTYÁK

Ezeket a kártyákat nem éred el online.

Mi van egy kártyán?

A brandstratégia TOOLBOX kártyáinak (60 db, 10 kategória) felépítését látod a lenti ábrán. A kártyákon feldolgozott módszerek, technikák, és modellek segítenek a brandingfolyamatod összeállításában.

Milyen kártyák vannak?

Itt megtalálod a TOOLBOX összes, 10 kategóriájának 60 kártyájánák leírását. Kattints a linkekre és el is tudsz indulni a workshop kialakításában.

A SWOT-analízis holisztikus szemléletmódja segít, hogy ne vessz el a részletekben. Használd hosszú távú döntések meghozatala vagy új termék bevezetése előtt.

Kíváncsi vagy, hogy milyen külső tényezők lehetnek hatással a brand sikerére és megítélésére? Készíts egy PESTLE-analízist!

Ismerd meg a brand látható és láthatatlan részeit, hogy könnyebben tudj értéket teremteni ügyfeleid számára!

A brand architecture nem tűnik izgalmas témának, mégis fontos ismerni egy sikeres - több terméket és szolgáltatást kínáló - vállalat építéséhez.

A brandstratégia kialakításának első lépése, abban segít, hogy megértsük a status quót. Hogyan tudnánk, mekkora utat kell megtenni, ha azt sem tudjuk, honnan indulunk?

Tegyünk rendet a fogalmak között! Mi is pontosan a különbség az ügy (purpose), a küldetés (mission) és a jövőkép (vision) között?

Kíváncsi vagy, hogy milyen külső tényezők lehetnek hatással Az ikigai egy japán szó, jelentése „a létezés oka”. Találjuk meg a brand ikigaiát, azaz az „ügyet”, ami miatt létezik. (Spoiler: a helyes válasz itt nem a 42 😎)

Fogalmazd meg céljaidat, a lehetséges akadályozó tényezőket és motivációkat egy érzékletes vizuális példa segítségével!

Az egyik kedvenc eszközünk, amivel (a frászt hozzuk az ügyfelekre...) tisztábban láthatjuk a brandet fenyegető veszélyeket, és így könnyebben kerülhetjük el őket.

Készítsd el életed címlapját, és közben alkosd meg a brand jövőképét!

Egyértelmű, lépésről lépésre haladó tervvel az elérhetetlennek tűnő vagy bonyolult célokat is kézzelfogható valósággá változtathatjuk.

Miért fontos a jövőkép meghatározása? Azért, hogy megtaláljuk a fókuszt, tudjuk, hova tartunk. A jövőkép a „Hova tart a brand?” kérdésre felel.

Megvan az ügyed? Ez szuper, máris tudatosabb vagy, mint a legtöbb brand! A küldetés fogalmazza meg, hogy az ügy adta nagyobb célt hogyan éred el.

Minden hősnek szüksége van egy főgonoszra, egy antihősre. Lépjünk be a hősök és ellenségeik világába, hogy kiderítsük a brand küldetését!

Miért veszik az Apple termékeit, miért fontos a küldetésedet kommunikálni a termékelőnyök helyett?

Ezzel a módszerrel intuitívan, gyorsan és túlagyalás nélkül fogalmazhatjuk meg a brand értékeit.

Nyerj szupererőt mások meghallgatásával a szónoklat fordításának technikájával.

A brand értékeinek listája fontos, de egy lista még nem ösztönöz cselekvésre. Alkossunk az értékekből elveket, az elvekből pedig viselkedési szabályokat.

Egy ötletes technika, ami a nem kívánt tulajdonságok összegyűjtésével és eliminálásával segít meghatározni az ideális ügyfél típusát.

Hogy megértsük a brand közönségét, meg kell ismerni az indíttatásaikat, milyen kihívásokkal szembesülnek, és ezek milyen érzelmeket váltanak ki belőlük.

Ismeritek a mondást: „Ha mindenkihez szólsz, igazából nem szólsz senkihez.” A brand a „vágyott célközönséghez” kell szóljon, a többiek csak utánuk jönnek!

Soha nem a vásárlás aktusa az igazán érdekes, hanem a mögötte meghúzódó motiváció. Ennek megértéséhez legtöbbször a perszónákat és az  empátiatérképet használjuk.

„Lődd be” a személyiségjegyek hangsúlyát a személyiségspektrum segítségével.

Sokszor nehezen találjuk a megfelelő szavakat, főleg ha a brandet kell jellemezni. Ilyenkor használj játékos eszközt, módszert, mint például a brandguide-kártyapaklit vagy ezt az asszociációs feladatot.

A márkaépítés során kiemelkedő szerepet kap a 12 jungi archetípus. Melyek ezek és hogyan alakítják a brandszemélyiséget?

Ha a jungi archetípusok túl nagy falat, jó gyakorlóterep lehet az öt Aaker-dimenzió a brand személyiségének leírásához.

A trendelőrejelzések könnyen segíthetnek a jövőkép megalkotásában. Megmutatják, hogy egy adott trend miből fakad, mi a várható fejlődési iránya, és vannak-e mintázatok, amikkel tervezni lehet.

A versenytárselemzés a branding egyik legfontosabb, mégis legtöbbször kihagyott lépése. Pedig ha nem ismered, hogy kiktől kell megkülönböztetni a brandet, akkor hogyan fogsz kitűnni?

Ahhoz, hogy tudjuk, milyen szabad helyet foglalhatunk el a piacon, szükséges ismernünk a versenytársakat, azok ajánlatait funkcionális és érzelmi szinten is. Ebben segít a háló felrajzolása.

A brandhagyma modelljével holisztikus módon szemléltethetjük a brand egészét. Ez nem egy feladat, sokkal inkább egy vizualizációs eszköz, amiben lehetőség van összefoglalni a különböző feladatok során kidolgozott brandelemeket.

Tudjuk, hogy mindenki büszke rá, hogy minőségi terméket, szolgáltatást nyújt. De ezzel már nem lehet kitűnni, ez az alap!

A logikai érvelés egyszerű szerkezeti felépítése: „állítás-állítás-konklúzió”. Pl.: Minden hal a vízben él (1. állítás). A tonhal egy hal (2. állítás). Tehát a tonhal vízben él (konklúzió).

A positioning statement nem más, mint a rövid összefoglalása annak, milyen helyet foglal el a brand a vásárlói fejében. Hanyagabbul fogalmazva „hova lövik be gondolatban”.

Vizualizáld, hogy hol vannak a versenytársak hozzád képest, így könnyebb észrevenni a még nem foglalt piaci helyeket és lehetőségeket is!

Mi az a brand story és miért sugall hitelességet? Hogyan tud bizalmat ébreszteni? Nézzük meg!

Győzz meg, hogy támogassam az ötletedet! Mutasd meg, miért van szükségem a termékedre, rád! És miért higgyem el, hogy minden szuper lesz?

Mindannyian hiszünk a tündérmesékben. Hamupipőke, Rocky vagy Steve Jobs is dacoltak a nehézségekkel, és siker koronázta fáradozásaikat. Tálald a brandet egy tündérmese szereplőjeként!

Tartsd észben ezt az öt T-t, hogy akkor is felkészült legyél, ha a semmiből egy színpadon teremsz és beszélned kell. Azonnal!

Tudjuk, hogy mindenki büszke rá, hogy minőségi terméket, szolgáltatást nyújt. De ezzel már nem lehet kitűnni, ez az alap!Ne hagyd, hogy a hallgatóid figyelme elkalandozzon rólad és a mondanivalódról! Ne csak mondd, mutasd is!

A branddel összhangban lévő minőségi élmény létrehozásához tudnunk kell néha a teljes képet nézni, majd rögtön utána a részleteket. Ez a kártya segít megérteni ezt a többrétegű megközelítést.

A branddel minden érintkezési ponton találkozik a vevő, így érdemes tisztában lenni vele, kik is nyújtják ezt az élményt az ügyfeleidnek!

Az experience map két hatékony eszközt kombinál: a storytellinget és a vizualizációt. Célja, hogy a csapat jobban megértse az ügyféligényeket.

Tartsd észben ezt az öt T-t, hogy akkor is felkészült legyél, ha a semmiből egy színpadon teremsz és beszélned kell. Azonnal!Az Experience blueprint egy vázlatos ábra, ami a szolgáltatási élmény összes részletét tartalmazza az ügyfél és a szervezet szempontjából is. Ha most eszedbe jutott az experience map, akkor ismétlem: …az ügyfél ÉS a szervezet szempontjából.

🌟 TECHNIKÁK KÁRTYÁK

Ezeket a kártyákat nem éred el online.

Vak szavazás

Hozzatok demokratikus döntéseket a csoportban, szűkítsétek le a fókuszt egy témára, vagy találjátok meg a top 3 témát, amivel foglalkozni akartok.

Parkoló

Tarts hatékony workshopot a nem releváns témák „parkoltatásával”!

Ellenőrző lista

Minden a felkészüléssel kezdődik! Ellenőrizd a lista segítségével, hogy minden adott-e egy gördülékeny, hatékony és eredményes workshop megtartásához.

Workshopszabályok

Tíz perc időbefektetéssel, amit a workshop szabályainak megírására szánsz, sokkal hatékonyabb workshopot tudsz tartani. Szerintünk mindenképpen megéri!

Icebreakers

Tudtad, hogy tudományosan bizonyított: a kreatív munkához ellazult tudatállapot szükséges, a fókuszáltsághoz pedig az, hogy az agyad bizonyos mértékű feszültséget érezzen?

Ki? Mit? Mikorra?

Dóri - a zwoelf folyamatainak királynője - szerint „ha egy feladatnak nincs gazdája és határideje, akkor nem is létezik”. Zárj minden megbeszélést egyértelmű tervvel a célokat, határidőket és felelősöket illetően!

Kukta

Egy módszer, ami segít, ha végtelen fejtegetésekbe bonyolódnának a résztvevők.

Benefits-puska

A Benefit ladder módszer során a funkcionális és érzelmi előnyökkel dolgozunk, de a gyakorlatban azt látjuk, hogy nagyon nehéz ezeket kapaszkodó nélkül megtalálni.

Marshmallow challenge

Egy klasszikus designfeladat, amit icebreakernek is bevethetsz! Nincs másra szükség, mint 20 szál spagettire, egy-egy méter fonálra és ragasztószalagra és egy marshmallow-ra.

Buta kérdések

Nincs buta kérdés! Kezdd a workshopot ezzel a vagány feladattal, hogy kiderüljön, mindenki egy hullámhosszon van-e!

💎

🎯

💂‍♂️

📍

📖

🌟

❓

👁️

Eg

🚀

💎

🎯

💂‍♂️

📍

📖

🌟

ÉRTÉKEK KÁRTYÁK
CÉLKÖZÖNSÉG KÁRTYÁK
BRANDSZEMÉLYISÉG KÁRTYÁK
POZICIONÁLÁS KÁRTYÁK
STORYTELLING KÁRTYÁK
ÉLMÉNYTERVEZÉS KÁRTYÁK
KONTEXTUS KÁRTYÁK
ÜGY & JÖVŐKÉP KÁTYÁK
KÜLDETÉS KÁRTYÁK
ÉRTÉKEK KÁRTYÁK
CÉLKÖZÖNSÉG KÁRTYÁK
BRANDSZEMÉLYISÉG KÁRTYÁK
POZICIONÁLÁS KÁRTYÁK
STORYTELLING KÁRTYÁK
ÉLMÉNYTERVEZÉS KÁRTYÁK
SWOT-analízis
PESTLE-analízis
Brand-jéghegy
Brand architecture
Brandaudit
Az ügy & a jövőkép
Ikigai
Vitorlás
Brand-nekrológ
Címlapsztori
y lépést vissza
20 év múlva
Pillangó
Hős és főgonosz
Golden Circle
Mik az értékeid?
Szónoklat fordítása
Érték, elv viselkedés
A szörnyű ügyfél profilja
Célközönség-mátrix
A célközönség típusai
Empátiatérkép
Személyiségspektrum
Vizuális asszociáció
Jungi archetípusok
Aaker-dimenziók
Trendelőrejelzés
Versenytárselemzés
Benefitháló
Brandhagyma
Benefit ladder
Reasons to believe
Positioning statement
Pozicionálási mátrix
Brand story
A tökéletes pitch
Kiskacsából hattyú
Öt T
Mutasd & mondd
Brandexperience
Experience ecosystem
Experience map
Experience blueprint
🟡
KONTEXTUS KÁRTYÁK
ÜGY & JÖVŐKÉP KÁTYÁK
KÜLDETÉS KÁRTYÁK
Page cover image
Cover

Brandaudit

A brandstratégia kialakításának első lépése, abban segít, hogy megértsük a status quót.

Cover

SWOT analízis

A SWOT-analízis holisztikus szemléletmódja segít, hogy ne vessz el a részletekben.

Cover

Brandjéghegy

Ismerd meg a brand látható és láthatatlan részeit, hogy könnyebben tudj értéket teremteni ügyfeleid számára!

Cover

PESTLE-analízis

Kíváncsi vagy, hogy milyen külső tényezők lehetnek hatással a brand sikerére és megítélésére?

Cover

Brand architecture

A brand architecture nem tűnik izgalmas témának, mégis fontos ismerni egy sikeres brand építéséhez.

Cover

Az ügy & a jövőkép

Tegyünk rendet a fogalmak között! Mi is pontosan a különbség az ügy (purpose), a küldetés (mission) és a jövőkép (vision) között?

Cover

Ikigai

íváncsi vagy, hogy milyen külső tényezők lehetnek hatással Az ikigai egy japán szó, jelentése „a létezés oka”.

Cover

Vitorlás

Fogalmazd meg céljaidat, a lehetséges akadályozó tényezőket és motivációkat egy érzékletes vizuális példa segítségével!

Cover

Brandnekrológ

Az egyik kedvenc eszközünk, amivel tisztábban láthatjuk a brandet fenyegető veszélyeket.

Cover

Címlapsztori

Készítsd el életed címlapját, és közben alkosd meg a brand jövőképét!

Cover

Egy lépést vissza

Egyértelmű, lépésről lépésre haladó tervvel az elérhetetlennek tűnő vagy bonyolult célokat is kézzelfogható valósággá változtathatjuk.

Cover

20 év múlva

Miért fontos a jövőkép meghatározása? Azért, hogy megtaláljuk a fókuszt, tudjuk, hova tartunk.

Cover

Pillangó

Megvan az ügyed? Ez szuper, máris tudatosabb vagy, mint a legtöbb brand!

Cover

Hős és főgonosz

Minden hősnek szüksége van egy főgonoszra, egy antihősre. Lépjünk be a hősök és ellenségeik világába, hogy kiderítsük a brand küldetését!

Cover

Golden circle

Miért veszik az Apple termékeit, miért fontos a küldetésedet kommunikálni a termékelőnyök helyett?

Cover

Kártyázzunk!

Unod már a brandinggel kapcsolatos kérdéssorokat, vágysz valami izgalmasabb eszközre, ami segít a brand alapjainak kidolgozásában?

Cover

Mik az értékeid?

Ezzel a módszerrel intuitívan, gyorsan és túlagyalás nélkül fogalmazhatjuk meg a brand értékeit.

Cover

Szónoklat fordítása

Nyerj szupererőt mások meghallgatásával a szónoklat fordításának technikájával.

Cover

Érték, elv viselkedés

A brand értékeinek listája fontos, de egy lista még nem ösztönöz cselekvésre.

Cover

A szörnyű ügyfél profilja

Ezzel a módszerrel intuitívan, gyorsan és túlagyalás nélkül fogalmazhatjuk meg a brand értékeit.

Cover

Célközönség-mátrix

Hogy megértsük a brand közönségét, meg kell ismerni az indíttatásaikat.

Cover

A célközönség típusai

A brand a „vágyott célközönséghez” kell szóljon, a többiek csak utánuk jönnek!

Cover

Empátia-térkép

Soha nem a vásárlás aktusa az igazán érdekes, hanem a mögötte meghúzódó motiváció.

Cover

Személyiségspektrum

„Lődd be a személyiségjegyek hangsúlyát a személyiségspektrum segítségével.

Cover

Koktélparty

Engedd el a túl nagy komolyságot és „csavard fel” a brandszemélyiséget ezzel a játékos feladattal!

Cover

Vizuális asszociáció

Sokszor nehezen találjuk a megfelelő szavakat, főleg ha a brandet kell jellemezni. Ilyenkor használj játékos eszközt, mint például ezt a feladatot.

Cover

Jungi archetípusok

A márkaépítés során kiemelkedő szerepet kap a 12 jungi archetípus.

Cover

Aaker-dimenziók

Ha a jungi archetípusok túl nagy falat, jó gyakorlóterep lehet az öt Aaker-dimenzió a brand személyiségének leírásához.

Cover

Trendelőrejelzés

A trendelőrejelzések könnyen segíthetnek a jövőkép megalkotásában. Megmutatják, hogy egy adott trend miből fakad, mi a várható fejlődési iránya...

Cover

Versenytárselemzés

Ha nem ismered, hogy kiktől kell megkülönböztetni a brandet, akkor hogyan fogsz kitűnni?

Cover

Benefitháló

Ahhoz, hogy tudjuk, milyen szabad helyet foglalhatunk el a piacon, szükséges ismernünk a versenytársakat, azok ajánlatait funkcionális és érzelmi szinten is.

Cover

Brand-hagyma

A brandhagyma modelljével holisztikus módon szemléltethetjük a brand egészét.

Cover

Benefit ladder

Figyi, tudjuk, hogy mindenki büszke rá, hogy minőségi terméket, szolgáltatást nyújt.

Cover

Reasons to believe

A logikai érvelés egyszerű szerkezeti felépítése: „állítás-állítás-konklúzió”.

Cover

Positioning statement

A positioning statement nem más, mint a rövid összefoglalása annak, milyen helyet foglal el a brand a vásárlói fejében.

Cover

Pozicionálási mátrix

Vizualizáld, hogy hol vannak a versenytársak hozzád képest, így könnyebb észrevenni a még nem foglalt piaci helyeket és lehetőségeket is!

Cover

Brand story

Mi az a brand story és miért sugall hitelességet? Hogyan tud bizalmat ébreszteni? Nézzük meg!

Cover

A tökéletes pitch

Győzz meg, hogy támogassam az ötletedet! Mutasd meg, miért van szükségem a termékedre, rád!

Cover

Kiskacsából hattyú

Mindannyian hiszünk a tündérmesékben. Hamupipőke, Rocky vagy Steve Jobs is dacoltak a nehézségekkel, és siker koronázta fáradozásaikat.

Cover

Öt T

Tartsd észben ezt az öt T-t, hogy akkor is felkészült legyél, ha a semmiből egy színpadon teremsz és beszélned kell. Azonnal!

Cover

Mutasd & mondd

Ne hagyd, hogy a hallgatóid figyelme elkalandozzon rólad és a mondanivalódról! Ne csak mondd, mutasd is!

Cover

Brandexperience

A branddel összhangban lévő minőségi élmény létrehozásához tudnunk kell néha a teljes képet nézni, majd rögtön utána a részleteket.

Cover

Experience ecosystem

A branddel minden érintkezési ponton találkozik a vevő, így érdemes tisztában lenni vele, kik is nyújtják ezt az élményt az ügyfeleidnek!

Cover

Experience map

Az experience map két hatékony eszközt kombinál: a storytellinget és a vizualizációt.

Cover

Experience blueprint

Az Experience blueprint egy vázlatos ábra, ami a szolgáltatási élmény összes részletét tartalmazza az ügyfél és a szervezet szempontjából .