Brandnekrológ

Az egyik kedvenc eszközünk, amivel (a frászt hozzuk az ügyfelekre...) tisztábban láthatjuk a brandet fenyegető veszélyeket, és így könnyebben kerülhetjük el őket.

A jövőképünkön tartani a szemünket jó stratégia, de a siker elképzelése nem elég, a bukás lehetőségét is számításba kell vennünk! Ha visszafelé gondolkozunk egy lehetséges probléma megelőzési módjairól, könnyedén navigálunk majd a később felmerülő nehézségek között.

Hogyan kell csinálni?

  1. Mondd el a kontextust: „Képzeljétek el, hogy újságírók vagytok, 10 év múlva már nem létezik a brand, és benneteket bíztak meg a gyászjelentés megírásával”.

  2. Írjátok meg a gyászjelentést, és utána beszéljétek meg a válaszaitokat, érintve a következő témákat: 👉 Miért halt meg a brand? Mi volt a halál oka?

    👉 Mit emeltek ki a dicsőítő beszédben? Mit sikerült elérni és mi maradt befejezetlen?

    👉 Mire emlékeznek majd leginkább az ügyfelek? Kiknek hiányzik majd legjobban a brand?

    👉 Milyen tanulságot vonhatunk le a brand életéből (és halálából)?

    👉 Most, hogy a brand meghalt, kik veszik át a helyét a piacon?

  3. Készítsetek egy akciótervet, hogyan lehetett volna megmenteni a brandet. Rajzolj fel két oszlopot: Halál oka és Megelőző lépések.

  4. Válogassátok ki a halál lehetséges okait a nekrológokból, és írjátok egymás alá őket az első oszlopba.

  5. A második oszlopba találjatok minden egyes halálokra a veszélyt megelőző vagy elimináló lépéseket.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?