Jungi archetípusok

A márkaépítés során kiemelkedő szerepet kap a 12 jungi archetípus. Melyek ezek és hogyan alakítják a brandszemélyiséget?

Fontos, hogy érzelmi kötődés alakuljon ki a célközönség és a brand között. Az emberek pedig emberi jellemzőkhöz kapcsolódnak a legkönnyebben. Ezeket az emberi jellemzőket Jung 12 archetípusba (és azokon belül 4-4 altípusba) sorolta, ezt az elméletet pedig sokszor használjuk a brand személyiségének meghatározása során.

Könyvajánló: The Hero and the Outlaw - building extraordinary brands through the power of archetypes - Margaret Mark & Carol Pearson

Hogyan kell csinálni?

A 12 típus négy csoportba sorolható, mindegyik negyed tagjai rendelkeznek fő motivációkkal:

  • szabadság és megvalósítás: Bölcs, Felfedező, Ártatlan

  • kockázat és kiválóság: Lázadó, Mágus, Hős

  • valahova tartozás, élvezet: Szerető, Bohóc, Átlagember

  • stabilitás és irányítás: Gondoskodó, Alkotó, Uralkodó

  1. Az archetípus meghatározása nem fog menni, csak ha információt gyűjtünk előtte mind a célközönség, mind a brand személyiségjegyeiről. Ehhez segítség lehet a 🃏 Vizuális asszociáció kártya.

  2. A kapott jellemzők szerint próbáljuk meghatározni az archetípusokat, több mint valószínű, hogy több is lesz. Ilyenkor figyeljünk, hogy mi az elsődleges típus, mi az, ami esetleg az alapító személyéből fakad, illetve az archetípus összeegyeztethető-e a célközönség archetípusával.

Tipp: Az archetípus meghatározása nem egy egyszerű feladat – ha lehetne, odatennék egy harmadik súlyt is – érdemes sokat olvasni a témában, és gyakorolni, hagyni ülepedni a dolgokat.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?