Brand story

Mi az a brand story és miért sugall hitelességet? Hogyan tud bizalmat ébreszteni? Nézzük meg!

Amikor történeteket hallunk, az agyunk elképzeli azokat, belehelyezzük magunkat a szituációba, ez megértést, várakozást és fogékonyságot szül. Ezeknek pedig egyenes következménye a bizalom és hogy a fogyasztó érzi: „értenek engem és ez a brand olyan, mint én”. Van recept a jó történethez? Bizony, a kártya hátoldalán!

Könyvajánló: Minden könyvespolcon ott a helye Donald Miller Building a story brand című könyvének!

Hogyan kell csinálni?

Brandszemélyiség a színpadon: A storyd a brand személyiségéből kell szóljon, vele teljesen önazonosan. Figyelj a szóhasználatra, tónusra, képzeld el, hogyan beszél a brand!

Legyen a lehető legegyszerűbb: A story szerkezete maradjon a lehető legegyszerűbb, így te se bolondulsz meg, és a hallgatóság is egy ismert történetszerkezettel találkozik. A cselekmény szerkezeti felépítésében segíthet az 🃏 Öt T kártya.

Fókuszálj a Miért?-re: Miért létezik a brand? Erre a kérdésre a válasz egy jó story legyen! Ha nehéz megfogalmazni a küldetésedet, ügyedet, segíthet a küldetéskártyák valamelyike.

Építsd fel: A következő elemekre mindenképpen szükséged lesz egy jó történet felépítéséhez:

  • egy hősre,

  • egy problémára,

  • egy segítőre,

  • egy tervre,

  • egy megvalósítási formára,

  • és a végén arra, hogy mindezt siker koronázza.

Egy történet általában úgy épül fel, hogy a hősünk küzd valamilyen problémával. Találkozik egy segítővel, aki segít létrehozni egy tervet, majd elkíséri hősünket a megvalósítás útján. Természetesen az út végén siker koronázza a cselekményt (még ha nem is elsőre).

Ehhez a szerkezethez vagyunk hozzászokva, ezt értjük meg könnyen: ha újabb és újabb elemeket vonunk be a történetbe, nehezítheti a megértést.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?