Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
  1. STORYTELLING

Brand story

Mi az a brand story és miért sugall hitelességet? Hogyan tud bizalmat ébreszteni? Nézzük meg!

PreviousKiskacsából hattyúNextÖt T

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Amikor történeteket hallunk, az agyunk elképzeli azokat, belehelyezzük magunkat a szituációba, ez megértést, várakozást és fogékonyságot szül. Ezeknek pedig egyenes következménye a bizalom és hogy a fogyasztó érzi: „értenek engem és ez a brand olyan, mint én”. Van recept a jó történethez? Bizony, a kártya hátoldalán!

Könyvajánló: Minden könyvespolcon ott a helye Donald Miller Building a story brand című könyvének!

Hogyan kell csinálni?

Brandszemélyiség a színpadon: A storyd a brand személyiségéből kell szóljon, vele teljesen önazonosan. Figyelj a szóhasználatra, tónusra, képzeld el, hogyan beszél a brand!

Legyen a lehető legegyszerűbb: A story szerkezete maradjon a lehető legegyszerűbb, így te se bolondulsz meg, és a hallgatóság is egy ismert történetszerkezettel találkozik. A cselekmény szerkezeti felépítésében segíthet az 🃏 Öt T kártya.

Fókuszálj a Miért?-re: Miért létezik a brand? Erre a kérdésre a válasz egy jó story legyen! Ha nehéz megfogalmazni a küldetésedet, ügyedet, segíthet a küldetéskártyák valamelyike.

Építsd fel: A következő elemekre mindenképpen szükséged lesz egy jó történet felépítéséhez:

  • egy hősre,

  • egy problémára,

  • egy segítőre,

  • egy tervre,

  • egy megvalósítási formára,

  • és a végén arra, hogy mindezt siker koronázza.

Egy történet általában úgy épül fel, hogy a hősünk küzd valamilyen problémával. Találkozik egy segítővel, aki segít létrehozni egy tervet, majd elkíséri hősünket a megvalósítás útján. Természetesen az út végén siker koronázza a cselekményt (még ha nem is elsőre).

Ehhez a szerkezethez vagyunk hozzászokva, ezt értjük meg könnyen: ha újabb és újabb elemeket vonunk be a történetbe, nehezítheti a megértést.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

📖
Tovább a shopba
A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.