Brandstratégia TOOLBOX
Szerezd be a TOOLBOX-ot!
  • 🟡Toolbox. Brandstratégiához.
    • Mi az a TOOLBOX?
    • Az TOOLBOX összes kártyája
  • ❓KONTEXTUS
    • Brandaudit
    • Brandjéghegy
    • SWOT analízis
    • PESTLE-analízis
    • Brand architecture
  • 👁️ÜGY ÉS JÖVŐKÉP
    • Címlapstory
    • Az ügy & a jövőkép
    • Vitorlás
    • Brandnekrológ
    • 20 év múlva
    • Ikigai
    • Egy lépést vissza
  • 🚀KÜLDETÉS
    • Pillangó
    • Hős és főgonosz
    • Golden Circle
  • 💎ÉRTÉKEK
    • Kártyázzunk!
    • Mik az értékeid?
    • Szónoklat fordítása
    • Érték, elv viselkedés
  • 🎯CÉLKÖZÖNSÉG
    • A szörnyű ügyfél profilja
    • Célközönség-mátrix
    • A célközönség típusai
    • Empátia-térkép
  • 🎭BRANDSZEMÉLYISÉG
    • Koktélparti
    • Személyiségspektrum
    • Aaker-dimenziók
    • Vizuális asszociáció
    • Jungi archetípusok
  • 📌POZICIONÁLÁS
    • Trendelőrejelzés
    • Versenytárselemzés
    • Reasons to believe
    • Benefitháló
    • Positioning statement
    • Brandhagyma
    • Benefit ladder
    • Pozicionálási mátrix
  • 📖STORYTELLING
    • A tökéletes pitch
    • Kiskacsából hattyú
    • Brand story
    • Öt T
    • Mutasd & mondd
  • ⭐ÉLMÉNYTERVEZÉS
    • Brandexperience
    • Experience ecosystem
    • Experience map
    • Experience blueprint
Powered by GitBook
  1. KONTEXTUS

Brandaudit

A brandstratégia kialakításának első lépése, abban segít, hogy megértsük a status quót. Hogyan tudnánk, mekkora utat kell megtenni, ha azt sem tudjuk, honnan indulunk?

PreviousKONTEXTUSNextBrandjéghegy

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

A brandaudit során a következő lépéseken megyünk végig: versenytársak meghatározása, meglévő arculat vizsgálata, verbális hangnem vizsgálata, webes és közösségimédia-analitikák, ügyfélvisszajelzések és értékelések gyűjtése és vizsgálata.

Hogyan kell csinálni?

  1. Versenytársak meghatározása: Listázd és vizsgáld meg a legfőbb versenytársakat! Tipp: Ne feledd, tágabb értelemben az a termék/szolgáltatás is versenytárs, ami az adott szituációban a vevő ugyanazon erőforrásáért verseng, amiért te is.

  2. Meglévő arculat vizsgálata: Készíts egy gyűjtést a jelenlegi arculati elemekkel, majd a konkurencia oldalait végigböngészve figyeld meg, mik a visszatérő szimbólumok, formák, stílusok az iparágon belül. Milyen fontokat, színeket használnak? Van-e egyértelmű lehetőség vizuális megkülönböztetésre?

  3. Verbális identitás vizsgálata: A szóhasználaton keresztül milyen brandszemélyiség bontakozik ki? Koherens és rezonál rá a célközönség? Mi jellemzi a konkurenciát ezen a téren?

  4. Webes és közösségimédia-analitikák: Ellenőrizd a brand jelenlegi teljesítményét, kérd be a vonatkozó mérőszámokat.

  5. Ügyfélértékelések, visszajelzések: kérd el ezeket az ügyféltől, vagy gyűjtsd be te magad, hidd el, aranybányaként használhatók a brandaudit során. Ha van rá lehetőség, készíts saját kutatást!

  6. Végül, ha minden adat és következtetés és javaslat a rendelkezésedre áll, összesítsd őket egy brandaudit-dokumentumban. A riportot érdemes a következő lépések felvázolásával zárni.

Könyvajánló: Ez pont egy olyan téma, amiről nem lehet eleget olvasni. Ha átfogó képet szeretnél, ajánljuk Wanda Grimsgaard Design and Strategy című „bibliáját”.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Rendeld meg most!

BRANDSTRATÉGIA KÖNYV + TOOLBOX

Ha szeretnéd folyamatosan a kezed ügyében tudni a TOOLBOX-ot, akkor rendeld meg még ma 12.00-ig és holnap (következő munkanapon) már nálad is lesz.

❓
Tovább a shopba
A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.