Brandaudit

A brandstratégia kialakításának első lépése, abban segít, hogy megértsük a status quót. Hogyan tudnánk, mekkora utat kell megtenni, ha azt sem tudjuk, honnan indulunk?

A brandaudit során a következő lépéseken megyünk végig: versenytársak meghatározása, meglévő arculat vizsgálata, verbális hangnem vizsgálata, webes és közösségimédia-analitikák, ügyfélvisszajelzések és értékelések gyűjtése és vizsgálata.

Hogyan kell csinálni?

  1. Versenytársak meghatározása: Listázd és vizsgáld meg a legfőbb versenytársakat! Tipp: Ne feledd, tágabb értelemben az a termék/szolgáltatás is versenytárs, ami az adott szituációban a vevő ugyanazon erőforrásáért verseng, amiért te is.

  2. Meglévő arculat vizsgálata: Készíts egy gyűjtést a jelenlegi arculati elemekkel, majd a konkurencia oldalait végigböngészve figyeld meg, mik a visszatérő szimbólumok, formák, stílusok az iparágon belül. Milyen fontokat, színeket használnak? Van-e egyértelmű lehetőség vizuális megkülönböztetésre?

  3. Verbális identitás vizsgálata: A szóhasználaton keresztül milyen brandszemélyiség bontakozik ki? Koherens és rezonál rá a célközönség? Mi jellemzi a konkurenciát ezen a téren?

  4. Webes és közösségimédia-analitikák: Ellenőrizd a brand jelenlegi teljesítményét, kérd be a vonatkozó mérőszámokat.

  5. Ügyfélértékelések, visszajelzések: kérd el ezeket az ügyféltől, vagy gyűjtsd be te magad, hidd el, aranybányaként használhatók a brandaudit során. Ha van rá lehetőség, készíts saját kutatást!

  6. Végül, ha minden adat és következtetés és javaslat a rendelkezésedre áll, összesítsd őket egy brandaudit-dokumentumban. A riportot érdemes a következő lépések felvázolásával zárni.

Könyvajánló: Ez pont egy olyan téma, amiről nem lehet eleget olvasni. Ha átfogó képet szeretnél, ajánljuk Wanda Grimsgaard Design and Strategy című „bibliáját”.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?