Versenytárselemzés

A versenytárselemzés a branding egyik legfontosabb, mégis legtöbbször kihagyott lépése. Pedig ha nem ismered, hogy kiktől kell megkülönböztetni a brandet, akkor hogyan fogsz kitűnni?

A versenytárselemzés célja lehet a veszélyek felderítése, a benchmarking és az inspirálódás is. Nézzük, hogy melyik már ismert technikákat és kártyákat használhatjuk az egyes céloknál.

Tipp: Ha a büdzsé megengedi, érdemes piackutató és adatelemző cégekkel együtt dolgozni. Ismered például a Datalyze-t? Nagy mennyiségű adatot elemeznek, annak érdekében, hogy jobban megértsd az általad kiválasztott brandet. Menő!

Hogyan kell csinálni?

  1. Veszélyek felderítése: Hogy felkészülten, tudatosan alakíthasd a brandet, ismerned kell a veszélyeket. Az átfogó kép megalkotásában segíthet a 🃏 SWOT-analízis kártya, a versenytársakkal kapcsolatban pedig a következők vizsgálata:

    👉 konkurencia termékei és szolgáltatásai

    👉 konkurencia árképzési gyakorlatai, üzleti modellek

    👉 a vállalkozás legnagyobb erősségei és gyengeségei (A Google és a közösségi médiában olvasható értékelések a barátaid a témában!)

  2. Benchmarking, azaz a vállalkozás összehasonlítása a konkurenciával. Több aspektust is vizsgálhatunk: A versenytársaink…

    👉 …milyen trendekre reagálnak? 🃏Trendelőrejelzés kártya

    👉 …brandje mit képvisel? 🃏Brandhagyma kártya

    👉 …milyen funkcionális és érzelmi előnyöket kommunikálnak? 🃏Benefitháló kártya

    👉 …arculata hogyan viszonyul a többiek és a mi arculatunkhoz?

  3. Az információkat rendezd mátrixba, ebben segítségedre lehet a 🃏 Pozicionálási mátrix kártya.

  4. Inspirálódás: Ha már tudjuk, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk és mit csinálnak a versenytársaink hozzánk képest, érdemes inspirálódni és tanulni az ügyesebbektől. Ez nem másolást jelent (hiszen akkor miben különböznél?), hanem inkább ötletgyűjtést, azok saját brandedre szabását.

A TOOLBOX-ban található kártyák tartalma.

Szeretnél elmélyülni a témában?

Tetszik a TOOLBOX, szívesen kézbe vennéd és használnád?

Last updated

Was this helpful?